O provocare pentru viitorul logisticii mărfurilor de tip DIY

De la produse alimentare la îmbrăcăminte, obiecte decorative, mașini de spălat sau frigidere, saltele sau echipamente de fitness. Și de ce nu, piese de mobilier. Sau chiar materiale de construcții. Din ce în ce mai mulți consumatori apelează la platformele online pentru a comanda produsele de care au nevoie, deoarece le pot găsi mai rapid și de ce nu, chiar la un singur furnizor.

DIY - Gebruder WeissAcest comportament este determinat în primul rând de comoditatea pe care o oferă întregul proces: nu trebuie să fii prezent într-un anumit loc, într-un anumit interval orar, nu trebuie să închiriezi un mijloc de transport sau să te temi de pierderea garanției în cazul unei instalări incorecte a produselor. Iar procesul de achiziție se simplifică pe zi ce trece și se dezvoltă în pas cu tehnologia.

Însă, dacă până de curând puteai găsi în magazinele online doar produse de larg consum, a căror logistică de livrare și plată se face cu ușurință prin intermediul companiilor de curierat, acum pretențiile consumatorilor au evoluat și în direcția produselor de DIY – fie acestea mici, de uz general, cum sunt adezivii sau vopselurile, fie mari ca volum, de tipul finisajelor din lemn sau chiar piatră.

Platformele web, un ghid la purtător

Prin aceste magazine online mulți dintre producători și distribuitori ajung mai repede în atenția consumatorilor, dar și în casele acestora – prin consultanță tehnică oferită în timp real dar și prin aplicații dedicate puse la dispoziția lor pentru simplificarea luării deciziilor.

Puncte forte ale acestor platforme web sunt menținerea prețurilor la fel ca în magazine, identificarea mai simplă a produsului dorit (nu mai cauți prin rafturi/culoare, nu mai aștepți ajutorul unui reprezentant), acces la toate produsele comercializate, indiferent de poziţionarea magazinului sau a depozitului, dar și informații actualizate privind stocul de produse.

Livrarea produselor dorite se face “la nivel național”, “zilnic”, “oriunde în țară”, însă nu toate produsele beneficiază de livrare direct la client din cauza dimensiunilor și/sau greutății produsului. Deși există posibilitatea de a rezerva/a plăti produsele direct prin intermediul platformelor online, coletele cu dimensiuni atipice se încadrează mai mult în categoria de servicii tip “self-picking”, care implică deplasarea beneficiarului la magazinul/depozitul cel mai apropiat și colectarea acestora cu ajutorul unui mijloc de transport adecvat, dar și a prietenilor – mai ales pentru momentul descărcării acestora, când trebuie să fie cărate de la mașină în casa.

Însă provocările reale pornesc de la momentul comenzii, când un simplu click declanșează o întreagă “tevatură” logistică: stabilirea traseului, picking-ul produsului, ambalarea, etichetarea, livrarea, recepția, încasarea și returnarea contravalorii acestuia – deoarece în România consumatorul încă mai preferă plata cash, la livrare, iar procedura de colectare a banilor este suficient de complicată din punct de vedere legislativ.

Externalizarea, echilibrul dintre eficienta si aplicabilitate

Atât producătorii cât și marii furnizori de produse tip DIY iau deja în considerare livrările direct către consumatorul final, acest aspect implicând nevoia de dezvoltare a unei rețele proprii de depozitare și distribuție. Numărul depozitelor crește rapid, iar la baza acestei creșteri stă evoluția comerțului online – care deși reprezintă încă un mic segment pe piață locală, va atinge curând nivelul celorlalte state europene.

Cea mai stringentă problemă o reprezintă, totuși, rețeaua de transport, iar soluția cea mai eficientă este externalizarea acestor servicii către o companie specializată, cu experiență în domeniu, care să ofere un cumul de servicii tehnice și logistice sub forma unei soluții personalizate cerințelor specifice fiecărui client în parte. Pe acest principiu, marii furnizori din industria de DIY caută deja parteneri care să îi susțină în eforturile de gestionare și livrare a produselor, care au deja formată o rețea vastă de depozite și distribuiție, atât la nivel local cât și la nivel internațional.

Servicii practice suplimentare pentru beneficiarul final

Chiar dacă în România încă se merge pe conceptul “do it yourself”, departe nu este momentul în care și la noi se va apela la servicii cumulate de livrare și montare a bunurilor achiziționate. Dealtfel, în ceea ce privește mobilierul, producătorii oferă deja acest serviciu, însă față de restul țărilor europene, lipsește cu desăvârșire partea de colectare a bunurilor uzate. O tentativă în această direcție este susținută de furnizorii de produse electrocasnice, care se oferă să reducă din prețul produsului nou în cazul în care cumpărătorul aduce la magazin vechiul produs.

Focusarea pe nevoile logistice curente ale consumatorului a dus la dezvoltarea unor servicii complete care pornesc de la livrarea produselor direct în casa cumpărătorului – în maximum 48 de ore, indiferent de zi și interval orar – până la despachetarea, montarea acestora și colectarea ambalajelor sau a bunurilor uzate.

În țări precum Cehia, Ungaria, Austria și Croația, compania Gebruder Weiss gestionează cu succes segmentul provocator de livrări la domiciliu de mai bine de 10 ani, integrând servicii practice în conformitate cu standarde uniforme de calitate, combinând serviciile de livrare “door-to-door” cu cele de instalare a produselor și eliminare a dispozitivelor uzate.

„Răspundem cererilor de servicii ale pieței B2C, aflată în creștere rapidă, oferind clienților noștri soluții complete de transport și logistică pentru gestionarea tranzacțiilor lor online”, declara Walter Konzett, Director of Product Management Land Transport Services al Gebrüder Weiss. „Toată experiența pe care o avem în domeniu este acum oferită sub formă unui singur serviciu și putem stabili în baza acestei experiențe standarde înalte de calitate pe piața locală”.

Compania Gebrüder Weiss are o experiență de peste 20 de ani în transport și logistică pe piața din România, furnizând de-a lungul anilor soluții logistice inteligente pentru clienții săi, bazându-se pe o infrastructură națională prin platforma logistică proprie cu 9 terminale logistice de cross-docking și puncte de lucru situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova.

Str. Ithaca 1000, Bolintin Deal, jud. Giurgiu
T +40.372.678.420
office.ro@gw-world.com
http://www.gw-world.ro

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), construcţii şi Home&Garden.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 1,214 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » O provocare pentru viitorul logisticii mărfurilor de tip DIY
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.