Cele mai importante evenimente din retailul DIY din România, în 2017

Vă prezentăm o sinteză cu cele mai importante evenimente din 2017 în retailul DIY din România şi câteva concluzii după acest an. 2017 a fost un an de consolidare pentru retailul DIY din România şi anul în care s-a mai produs o mare achiziţie.

retailul DIYKingfisher plc, unul dintre liderii pieţei de bricolaj şi amenajări interioare din Europa şi compania mamă a Brico Depôt România, a anunțat în luna august achiziționarea 100% a acţiunilor Praktiker România S.R.L., iar în decembrie Brico Depot a finalizat această achiziție, de la familia Susli.

De asemenea, din 2017, Brico Depot România are un nou CEO, Adela Smeu, care îl succede pe Christian Mazauric.

Dedeman, liderul naţional în retailul materialelor de construcţii şi al amenajărilor interioare, cu capital 100% românesc, a împlinit anul trecut 25 de ani de existență şi a adoptat o nouă identitate vizuală. 2017 a fost şi anul când retailerul a fost desemnat cel mai valoros brand DIY 100% românesc.

Dedeman a anunțat că renunță la intenția de a investi 20 de milioane de dolari în Republica Moldova din motiv că proiectul acestora este blocat de consilierii municipali. De asemenea, Dedeman a încheiat anul 2017 cu o rețea de 48 de unități, an în care a deschis 3 magazine: Băneasa (Bucureşti), Hunedoara şi Turda.

Leroy Merlin, unul dintre cei mai importanți retaileri de bricolaj la nivel mondial și unul din liderii pieței de bricolaj din România, a deschis în 2017 doar un singur magazin, ajungând la o rețea națională de 16 unități, și a anunțat deschiderea a două magazine până în 2019, la București și la Craiova.

De asemenea, Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania, a declarat la finalul lui 2017 că focusul retailerului DIY în România nu va fi pe e-commerce, ci pe construirea şi îmbunătăţirea experienţei cumpărătorilor în magazine.

Arabesque, principalul furnizor de materiale de construcţii şi finisaje din România, a inaugurat în luna martie 2017, în Iaşi, primul magazin sub noul brand MatHaus, dedicat clienţilor persoane fizice. Investiţia, în valoare de aproximativ 10 milioane de euro, a creat peste 100 de noi locuri de muncă.

Hornbach, unul dintre principalii retaileri DIY din România, a aniversat 10 ani de la intrarea pe piață și a lansat o nouă campanie publicitară. De asemenea, retailerul a anunțat lansarea magazinului online în prima jumătate a anului 2018.

Praktiker România, cel mai cunoscut brand din piața DIY, a decis să închidă magazinul din Voluntari, situat în Str. Scolii, nr. 7, Voluntari, Ilfov, și are în prezent 26 de magazine. De asemenea, în luna martie, Miroslaw Huczek a fost numit în funcția de Director General al retailerului.

Tot în 2017, Praktiker România a anunţat ca magazinul său online, www.praktiker.ro, pune la dispoziţia clienţilor săi din toată ţara serviciul „Comandă online şi ridică din magazin”. Noua opţiune a permis clienţilor care achiziţionează din magazinul online să îşi ridice singuri produsele direct din cea mai apropiată unitate de vânzare.

Kika, unul dintre cei mai mari și mai cunoscuți retaileri de mobilă și decorațiuni din Austria, prezent şi în Cehia, Slovacia şi Ungaria, a deschis în 2017 un nou magazin în București, al doilea din România, situat în estul capitalei, în zona comercială din Theodor Pallady.

JYSK România, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă, decorațiuni și textile pentru casă din Europa, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, a continuat expansiunea în mod accelerat cu 12 noi unităţi, încheind anul 2017 cu 53 de magazine în România.

IKEA România a obținut autorizația de construcție pentru cel de-al doilea magazin din București și a început oficial construcția acestuia. Cel de-al doilea magazin din România va fi situat în zona comercială Theodor Pallady.

LEMS a deschis două noi magazine în 2017 și a ajuns la 75 de unități în România.

Casa Rusu, compania de retail a principalului producător de mobilier din România, Rus Savitar, a anunțat relansarea site-ului www.mobilacasarusu.ro într-o formulă mai intuitivă și mai ușor de parcurs.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), home & deco, home & garden, materiale de construcţii, mobilier, scule şi unelte

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din brico-retail în fiecare dimineaţă pe email? Alătură-te celor 1951 de cititori fideli:

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Cele mai importante evenimente din retailul DIY din România, în 2017

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *