Brico Depot Romania a atins pragul de rentabilitate (breakeven)

Brico Depot România, parte a grupului britanic Kingfisher, a atins în anul financiar 2016/ 17 pragul de rentabilitate (breakeven), după 4 ani de prezenţă pe piaţa din România, atunci când a preluat reţeaua de magazine Bricostore, conform rezultatelor financiare al grupului britanic.

Astfel, în anul financiar 2016/ 17, vânzările din cele 3 ţări unde Kingfisher are operaţiuni mai recente – România, Portugalia şi Germania – au fost de 140 de milioane £, cu pierderi de 16 milioane £. În anul financiar precedent (2015/16), au fost raportate pierderi de 17 milioane £

Brico Depot

România, prin reţeua de 15 magazine Brico Depot, a ajuns la un rezultat de breakeven (2015/16: 9 milioane de £ pierdere), iar în Germania au fost deschise 10 noi magazine Screwfix, rezultând o pierdere de 14 milioane £ (2015/16: milioane £ 7 pierderi).

Brico Depot a avut pierderi de 9 de milioane £ pe piaţa din România, în anul financiar anterior (februarie 2015 – ianuarie 2016). Reţeaua Brico Depot numără 15 magazine în România şi nu a mai deschis nicio altă unitate după finalizarea procesului de transformare a magazinelor Bricostore în unităti Brico Depot.

„În 2016 ne vom focusa pe consolidare. În 2017 vom continua expansiunea. Vom căuta să fim prezenţi în toate oraşele mari în care nu avem magazine deocamdată dar ne vom orienta si spre oraşe mai mici cu potential,” declara la finalul lui 2015 Christian Mazauric, CEO al Brico Depot România.

După cum se cunoaşte, Grupul britanic Kingfisher, cel mai mare retailer european de bricolaj, a preluat în primăvara lui 2013 reţeaua Bricostore din România, de la grupul francez Group Bresson, adică un total de 15 magazine, ce au fost remodelate, într-un interval de 18 luni, după formatul Brico Depot pe care Kingfisher îl are aplicat pentru ţări precum Spania sau Franţa.

Rezultate excelente pentru Kingfisher la nivel mondial

La nivel global, Kingfisher a raportat vânzări de 11, 22 miliarde £, faţă de 10,3 miliarde £, în anul financiar precedent, în creștere cu 8,7% față de anul fiscal anterior, în timp ce profitul ajustat înainte de taxe s-a ridicat la 743 de milioane £, reprezentând un avans de 8,3% față de rezultatul anului fiscal 2014.

Kingfisher este cel mai mare grup de bricolaj din Europa și al treilea ca mărime la nivel mondial, cu 1.134 de magazine în nouă țări din Europa și Asia. Principalele sale branduri de retail sunt B&Q, Castorama, Brico Depot și Screwfix. Kingfisher operează de asemenea brandul Koctas, o colaborare de 50% în Turcia cu Grupul Koc.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa de retail de bricolaj (DIY), home & deco, home & garden, materiale de construcţii, mobilier, scule şi unelte

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *